Background Image
Previous Page  77 / 112 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 77 / 112 Next Page
Page Background

Die gevolg daarvan is dat hulle spesifieke brandstofverbruik per eenheid krag gelewer swak

is, in die algemeen 0,38 liter per kWh.

Grafiek 1

toon duidelik die wenslikheid om trekkers

behoorlik te belas met die korrekte implement wat die kraglewering per eenheid brandstof

verbruik dramaties verbeter.

Lewensduurkoste

Beide vaste koste, varieerbare koste en finansieringskoste moet in ag geneem word om te bepaal

watter kombinasie van trekkers aangeskaf moet word. Dit is belangrik dat die netto huidige

waarde (

nett present value

) bereken word vir verskillende kombinasies van trekkergroottes om

die optimum sisteem vir die produsent te bepaal.

Van baie groot belang is die hoeveelheid ure per jaar wat die trekkerbelegging vir werk aangewend

gaan word. Onthou: Die ure per jaar is nie net werksure per dag nie, maar ure waar die trekker

en implement voorwaarts beweeg op die land, soos vroeër in die artikel aangespreek is.

Grafiek 2

toon duidelik die wenslikheid van vermeerdering van werksure wat die belegging per

jaar aangewend word, naamlik generiese vaste en varieerbare koste per uur vir verskillende ure

per jaar (Erkenning: LNR-Instituut vir Landbou-Ingenieurswese).

Die aspekte van netto werksure om totale effektiewe aanwending van die trekkerbelegging te

bepaal asook die korrekte belading van die enjin (en die regte implement) is die twee mees

kritieke faktore wat die optimering van trekkerkoop bepaal.

Dit sal beslis die moeite werd wees vir ‘n voornemende trekkerkoper om tyd met ‘n kundige

te spandeer en die bespreekte faktore te analiseer voordat ‘n beleggingsbesluit gemaak

word. Nog beter sal wees om ‘n totale meganisasiebeplanning uit te voer om alle trekker-

groottes wat benodig word, te bepaal.

Vir meer inligting kan Louis Lagrange gekontak word by 082 564 3417.

Hoe om te besluit

75

Grafiek 1: Verlaging in spesifieke brandstofverbruik met verhoging van enjinbelading.

Grafiek 2: Eenheidstrekkerkoste met verhoging van jaarlikse gebruiksure.

OP PLAASVLAK

Werktuie en toerusting