Cut losses with
PRECISION
Plant with
VISION
Process Monitor
for Air Seeders
Area
Speed
Tacho up to 4 axles
Alarm on each function
Easy to install
Bin / Tank full
Bin / Tank empty
Proudly Made
in South Africa
Tel: 012 345 3193
Fax: 012 345 6763
Web:
www.electrolee.co.zaEmail:
info@electrolee.co.zaSales:
sales@electrolee.co.zaPlanter Monitor
Seed per 100m per row, seed population
Hectares worked and much more
Easy to install and maintain
Fertiliser and turning of axles
Can be applied to most planters
Real tough, rust and water resistant
FOKUS
Buitelewe en reis
Spesiale
Moets en moenies
Kolligte
(spotlights)
Met die paaie wat deesdae so swak is en wilde diere wat aan die
orde van die dag is, dink ek kolligte is ‘n móét. Ongelukkig is dit,
met die hedendaagse plastiekbuffers, ‘n uitdaging om kolligte te pas.
Jy moet verkieslik een of ander vorm van raam voorop jou voertuig
hê waarop dit monteer kan word.
Strookligte
(bar lights)
Nou ja, hier is nou vir jou ‘n ding, want volgens die letter van die
wet is hierdie ligte verbode. Die wet sê duidelik dat geen lig die
middellyn van jou voertuig mag kruis nie. Baie van hierdie ligte word
deur groot gerespekteerde maatskappye wettig die land ingebring
as hulp (
auxiliary
)-ligte, wat beteken dit is nie ligte wat saam met
die voertuig se hoofligte gebruik word nie, maar op hul eie funksio-
neer vir ander aanwendings. Daarom, indien jy die risiko wil neem
om sulke ligte te monteer, moet dit ‘n aparte skakelaar hê en heel-
temal onafhanklik van die hoofligte funksioneer. Ongelukkig mag
dit ook ‘n probleem wees en van verkeersbeampte tot verkeers-
beampte verskil. Die interpretasie van die wet wat hierop van toe-
passing is, is op die oomblik ‘n groot punt van bespreking.
Suspensies
Wat suspensies betref, ervaar ek dat daar heelwat misverstande en
miskonsepsies is.
Vere, hetsy kronkelvere, bladvere of torsiestange, dra die gewig
van die voertuig en bepaal die hoogte van die voertuig. Met ander
woorde, indien jy jou voertuig se ryhoogte wil aanpas of wil kom-
penseer vir addisionele permanente vrag, moet jy aan die vere werk.
Skokbrekers is daar om die vere te beheer en het, met ander
woorde, te doen met padhouvermoë en rygerief. Goeie 4x4-
skokbrekers is ‘n aanwins vir enige nutsvoertuig en verleen definitief
ondersteuning met padhouvermoë en ritgehalte – veral as jy daai
lang grondpaaie wil aanpak.
Jy kan skokbrekers alleenlik vervang, maar indien jy jou ryhoogte
verander deur die vere te verander, moet jy ook die skokbrekers
vervang met ‘n soort wat by die vere pas.
‘n Groot aantal mense wil ander vere, veral agter, insit om die
dravermoë van die voertuig te verhoog. Dit sal ‘n bydrae lewer as jy
permanente gewig moet dra, maar indien jy slegs in enkele gevalle
swaar vragte dra, sal die sterker vere agter veroorsaak dat jou
voertuig besonder hard en ongemaklik ry wanneer daar nie vrag in
is nie. Daarom sal ek dan aanbeveel dat lugsakke geïnstalleer word.
Lugsakke is sakke wat óf binne die agterste kronkelveer óf tussen
die bladveer en die onderstel van die voertuig pas – afhangende van
watter tipe suspensie jou voertuig het. Hierdie sakke kan dan op-
of afgeblaas word om te help om die vrag te dra.
Bande
Daar is basies drie tipes bande, naamlik teerpad-georiënteerde
bande, veelterreinbande (
all terrain
) en modderterreinbande. Daar
is ‘n magdom kampvuurstories oor bande – watter handelsmerke
en tipes die beste is.
Die teerpadband is bedoel vir 80% teer en so 20% grondpad,
terwyl die veelterreinbande so 50/50%-kombinasie is en die mod-
derterreinbande geskik is vir 80% grond- en modderoppervlakte
en 20% teer. Hierdie is nie die alfa en omega nie; dit is slegs ‘n riglyn.
Die belangrikste is dat jy self moet besluit watter tipe band jy
benodig. ‘n Groot aantal mense verkies die modderterreinband,
omdat dit baie mooi en
cool
lyk, maar besef nie dat die geraasvlak
van die bande op teerpad uiters irriterend kan wees nie.
Banddrukmeters
Hedendaagse bande is van uitstekende gehalte. ‘n Mens hoor nie
meer oor die algemeen van ‘n band wat gebars het nie. Die voertuie
se suspensies is so goed dat jy nie agterkom ‘n band word pap
voordat jy dit stukkend gery het nie.
Die hedendaagse koste van bande maak dit ‘n duur item om te
vervang. Voorts is die verdere uitdaging dat jy met die voertuie wat
permanente vierwieldryf het (ook genoem
all wheel drive
) nie net
een band kan vervang nie, maar al vier, aangesien die loopvlakke nie
meer as ‘n sekere persentasie van mekaar mag verskil nie.
Op die mark is daar banddrukmeters wat binne elke band geïnstal-
leer word wat ten alle tye die banddruk en die temperatuur van elke
band lees en dan die bestuurder waarsku indien ‘n band oorverhit of
pap word. Die koste van hierdie tipe apparaat is gewoonlik die prys
van een band.
Slotsom
Noodsaaklike produkte op voertuie is belangrik om ál die tyd en
geld wat in ‘n toer geïnvesteer word, te regverdig en ‘n aangename
reiservaring te verseker. Al die ekstras is persoonlike keuses en
opinies daaroor verskil van persoon tot persoon.
Vir meer inligting, kontak Nelus Bantjes by 051 430 3831 of
sales@
safari4x4.co.za
.