Ekstra brandstoftenk
Nie alle voertuie kan ‘n ekstra ingeboude brandstoftenk akkommo-
deer nie. Indien wel, is dit volgens my ‘n uiters gemaklike en
uitstekende ekstra gerief – en wel om die volgende redes: Dit is
baie gemaklik, dit word uiters suksesvol gedoen en as jy in Afrika
wil rondry, kan jy nie genoeg brandstof dra nie. Nie alle voertuie
het spasie vir só ‘n tenk nie, maar indien dit wel het, maak seker
dat jy by ‘n betroubare instansie, wat vleklose staal drukgetoetste
tenks verkoop, aanklop.
Watertenk
Water is seker die grooste oorsaak van ‘n ongestelde maag – wat
natuurlik des te meer ongemaklik is as jy op reis is. Dit gaan nie bloot
oor water wat nie op standaard is nie, maar oor water waaraan jou
maag nie gewoond is nie. Daarom is dit vir my noodsaaklik om die
water wat ek daagliks drink, saam te ry. Indien die water binne-in
die voertuig is, bly dit lekker koel. Jy kan natuurlik ook gebottelde
water koop as jou roete naby winkels verbyloop. Plastiese watertenks
van 25 liter tot 60 liter en verskeie vorms is beskikbaar en kan met
gemak gemonteer word.
Kappie
(canopy)
My persoonlike opinie is dat dit iets is waarsonder jy nie kan
klaarkom nie – indien jy wil toer of kamp en jy ‘n bakkie ry. Daar
is verskillende tipes kappies op die mark, naamlik die tradisionele
veselglas-, vlekvryestaal- en aluminiumkappies.
Die hedendaagse voertuie het so mooi geword dat dit belangrik
is om ‘n mooi bypassende kappie te monteer en daarom het die
vlekvryestaal- en aluminiumkappies so populêr geword. Hierdie
kappies is ook meer veelsydig en kan gemaklik dakrakke of daktente
akkommodeer. Maak egter seker dat dit deure aan weerskante het,
wat dit betreklik gemakliker maak.
Bosbreker
(bullbar)
Nou hier kom die vraag wat jy jouself moet afvra: “Waarom?” Jou
antwoord kan tweeledig wees, naamlik kosmeties of prakties. In-
dien kosmeties, kies jy die mooiste bosbreker wat by jou smaak
en sak pas, kyk of dit lugsakvriendelik is en laat dit installeer.
Indien prakties, sal die redes wees om jou voertuig te beskerm,
om ‘n wen-as (
winch
) te monteer, of jy wil graag die aanvalshoek
van die voertuig verbeter of kolligte (
spotlights
) monteer. Dan moet
jy die bosbreker wat in jou behoeftes voldoen, oorweeg.
Maak altyd seker dat die bosbreker lugsakgetoets en gesertifiseer
is. Indien nie en jy wil só ‘n tipe bosbreker laat monteer, moet jy
bewus wees daarvan. Daar is dan ook die kleiner vorm van bosbreker,
wat sommer ‘n
nudge bar
genoem word. ‘n Groot aantal voertuie
kom daarmee uit.
In my oë het dit baie min voordele – behalwe om kolligte te monteer
of kosmeties van aard te wees. Gewoonlik is hierdie
nudge bar
‘n
nadeel in die 4x4-omgewing, want dit verklein die voertuig se
aanvalshoek.
Wen-as
(winch)
Ek huldig die persepsie dat ‘n wen-as iets is wat jy baie min gebruik,
maar indien jy dit die dag nodig het, daar niks is wat sy plek kan
inneem nie. ‘n Wen-as sal ek oorweeg as ek alleen in tegniese of
gevaarlike terrein gaan rondry en myself sal moet herwin of indien
jy ‘n boot of iets dergeliks uit die water sou wou trek of selfs diere
wil optrek – op welke manier ook al.
Ek vind dit gereeld dat mense wen-aste monteer en dit vir jare nie
gebruik nie en dan wanneer hulle dit nodig het, werk dit nie. Daarom,
as jy ‘n wen-as het, moet jy ten minste elke ses maande die kabel/
tou uittrek en weer laat oprol om seker te maak alles werk, asook om
die motor te laat warm word om alle moontlike vog wat daarin mag
wees, te laat verdamp. Jy kry deesdae wen-aste wat waterdig is.