87
July 2017
Wat benodig die adviseur om die
probleem te verstaan?
Dit is bykans onmoontlik om enige diagnose te maak sonder dat
die relevante feite op die tafel geplaas word. Vergelyk dit gerus
met die ondersoek wat deur ‘n mediese spesialis gedoen word.
Die toestand kan slegs gediagnoseer word nadat etlike toets-
uitslae bekom is, die mediese geskiedenis oorweeg is en ‘n be-
hoorlike ondersoek gedoen is om oorsake te bepaal. Net só is dit
onmoontlik vir die landboukundige om ‘n probleem suksesvol
te identifiseer en behandeling voor te skryf indien al die feite nie
bekend is nie.
Om verskeie redes word die relevante feite soms verswyg, ver-
draai of verdoesel. Wat ook al die rede daarvoor is, kan dit net lei
tot die swakker prestasie van die landboukundige en verdere druk
op die finansiële prestasie van die boerdery.
Die produsent behoort daarom in ‘n detailgesprek met die land-
boukundige te tree ten einde hom te bemagtig om die beste raad
te gee. Gebeur dit nie, kan die uitkoms onbevredigend wees en
beslis nie goeie waarde vir geld inhou nie.
Wat is die verantwoordelikhede
van die twee partye?
Soos die gesegde wat lui “
It takes two to tango
”, is die verhou-
ding tussen die landboukundige en die produsent ‘n dans waarin
dit net nie meer dieselfde effek het as een van die twee partye
afwesig is nie.
Adviseurs se rol word geoptimaliseer as hul reeds deel vorm van
die beplanning vir die jaar wat kom. Gereelde kontrole van die
vordering en tydige aanpassings kan beslis tot die besigheid se
voordeel wees. Die verantwoordelikheid van die produsent lê
daarin dat hulp vroegtydig eerder as té laat bekom moet word. Dit
is veral ter sprake in probleemondersoeke waar dit krities is om die
simptome te kan sien en te oorweeg soos wat dit ontstaan.
Dikwels is daar ook ‘n verloop in die wyse waarop simptome
vererger of verdwyn en indien dit té laat ondersoek word, is daar
min diagnostiese inligting beskikbaar. ‘n Uiterste voorbeeld is
waar onkruidskade vermoed word, maar die ondersoek eers teen
strooptyd (of daarna as die skade eers tydens die stroopproses aan
die lig kom) gedoen moet word. Dit is weer eens belangrik dat die
volledige stel feite op ‘n eerlike en openhartige wyse geopenbaar
word, aangesien sommige probleme by wyse van eliminasie van
oorsake geïdentifiseer moet word.
Van die landboukundige word verwag om binne die raamwerk van
teorie en praktiese ondervinding wat in sy portefeulje opgebou is,
‘n wetenskaplike beredenering van die tersaaklike feite te maak,
waarskynlikhede te oorweeg en tot ‘n slotsom te kom oor wat vir
die produsent die beste uitkoms sal verseker.
Soms is daar weens praktiese redes nie ‘n ideale wyse om ‘n saak
te hanteer nie (soos wanneer ‘n spesifieke implement nie beskik-
baar is nie en ook nie bekom kan word nie) en moet dit in ag geneem
word om ‘n tweede beste plan te beraam. Dit sou ideaal wees in-
dien daar ‘n opvolgbesoek of telefoonoproep plaasvind om te bepaal
of die verwagte uitkoms wel bereik is.
Slaggate wat lei tot ongelukkigheid
Die basis van enige suksesvolle besigheidsverhouding is eerlikheid
en wedersydse respek vir die ander party se tyd en koste. Stipte-
likheid, nakoming van afsprake, ‘n professionele interaksie en respek
vir beskikbare werksure en privaatheid is dikwels die suksesfaktore
wat lei tot ‘n lang en aangename verbintenis.
Landbou het dikwels die beeld van ‘n informele werksomgewing
en dit is moontlik dat dít ook juis die trekpleister is vir toetrede
tot ‘n loopbaan in hierdie bedryf. Dit is egter geen rede om die
noodsaaklikheid van professionaliteit te ignoreer nie. Beide partye
behoort ten alle tye professioneel teenoor mekaar op te tree wan-
neer ‘n afspraak gemaak en nagekom word, wanneer die onder-
soek gedoen en die aanbeveling gedoen word en selfs wanneer
die faktuur uitgereik en betaal moet word.
Samevatting
Die interaksie tussen die produsent en die landboukundige is in
vele opsigte besonders omdat hulle ‘n passie vir landbou deel.
Dit is egter ook ‘n professionele verhouding wat tussen twee
partye vestig en dit behoort deurgaans die beginsel te wees wat
toegepas word wanneer kontak plaasvind. Die resultate van ‘n
goeie spanbenadering sal vanself spreek.
Graan SA/Sasol fotokompetisie
– Molly Bester 2017
Wêreldwyd is dit ‘n algemene verskynsel dat produsente op
die een of ander wyse van die kundigheid wat by vakkundiges
opgesluit lê, gebruik maak.