Massa van die trekker (kg).
Die energiegebruik van die trekkerenjin (liter diesel per uur).
Hoe gaan die trekker of toerusting die
effektiwiteit van die boerdery verhoog
of beskerm?
Die beskikbaarheid van tegnici en onderdele as daar herstelwerk
of dienste gedoen moet word, is krities.
Die gemak binne die trekker kan die drywer se effektiwiteit
verhoog.
Beskik die trekker oor die tegnologie om presisietoerusting, soos
auto steer
, te kan hanteer of om die verlangde data te versamel?
Tot watter mate gaan die aankoop van die nuwe toerusting die
effektiwiteit en doeltreffendheid van die besigheid verhoog?
Soms mag mens foutiewelik aanneem dat die kilowatt van die
trekker die alfa en omega is. ‘n Mens glo dat as hy net die regte hoe-
veelheid kilowatt het, is alles reg. Dit is ongelukkig nie die geval nie,
aangesien heelwat energie verlore gaan van die oomblik af dat die
enjin aangeskakel word totdat die implement beweeg. Ongeveer
10% van die enjin se krag gaan verlore as die kragaftakas (PTO)
gebruik word. Dit is bloot omdat daar koppelaars is wat werk, ratte
wat draai en hidrouliese pompe wat werk.
Die volgende belangrike kragmeetpunt is by die trekstang. By hier-
die punt word die wielglip, trekkermassa en terrein van werk in
berekening gebring.
Tabel 1
verskaf handige inligting wat gebruik
kan word om vinnig te bereken of ‘n trekker genoeg krag sal hê om
‘n implement te kan sleep.
Uit hierdie inligting is dit duidelik dat die rusperbande die minste
trekkrag verloor – ongeag die grondtoestand. Maak ‘n som en besluit
dan of ‘n tweewiel-, vierwiel- of rusperbandtrekker gekoop moet
word. Vergelyk die besparing in diesel met die ekstra koste betrokke
by die aankoop van die trekker.
Dit is belangrik dat elke produsent sal bepaal hoeveel die wielglip
van sy trekker per aksie is. Hoe minder die wielglip, hoe beter die
effektiwiteit en hoe laer die koste. Wielglip is een faktor wat bestuur
kan word.
Een manier om dit te bestuur, is om die massa en belading van die
trekker aan te pas, maar soms kan die wielglip net verlaag word
deur ‘n kleiner implement te sleep. Hou in gedagte dat wielglip
by sommige trekkerhandelsmerke en -modelle ‘n manier is om
die trekker te beskerm. Dit sal raadsaam wees om die trekker se
handleiding te raadpleeg ten einde die optimale wielglip vir die
grond en grondtoestand te bepaal.
Die trekker se hoeveelheid wiele, wiel- en bandgroottes het ‘n
direkte impak op dieselgebruik, wielglip en kompaksie. Hoe groter
en wyer die bande is, hoe minder is die kompaksie gewoonlik. Dit
kan egter ook die wielglip benadeel. Gewoonlik is die bande waar-
mee die trekker uitkom, die beste vir die trekker en die algemene
gebruik van die trekker.
As daar van ‘n spoorverkeerstelsel gebruik gemaak word, maak
seker dat die nuwe toerusting by die stelsel inpas en dat die trekkers
en stropers kan spoor. Andersins moet maniere bedink word om die
probleem te oorkom.