Previous Page  53 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 84 Next Page
Page Background

51

June 2018

dit saam met die faktore wat die markprys deur die loop van die

seisoen sal dryf, oorweeg word. Dit sal verseker dat die beste

moont-like strategie gekies word, aangesien die verskillende strate­

gieë onder verskillende omstandighede verskillende uitkomstes

sal bied.

Koste verbonde aan die strategie

Kontantvloei is een van die belangrikste aspekte in enige besigheid

– en so ook in enige boerdery. Kontantvloeiposisies moet sover

moontlik beskerm word en daar moet vasgestel word watter impak

die strategie wat gevolg word op die boerdery se kontantvloei

kan hê.

Wanneer graan vir latere verkoop gestoor word, is daar nie tydens

strooptyd ‘n kontant-invloei nie. Dit realiseer eers later wanneer

die graan verkoop word. Neem die koste verbonde aan stoor in ag.

Kostes sluit in fisiese stoorkoste, asook die geleentheidskoste en

rente op produksiekapitaal wat nog nie gedelg word nie.

Ander strategieë kan die geleentheid bied om wel ‘n kontant-invloei

tydens strooptyd te hê – en boonop moontlik deur die loop van die

seisoen wins te maak. Produsente moet hulself vergewis van die

aspekte verbonde aan hierdie strategieë wat in Deel 3 en Deel 4 van

die reeks bespreek is.

Wees vertroud met die prysvlakke

Dit is noodsaaklik om goed vertroud met produksiekoste, asook die

hoeveelheid wins wat vir die seisoen beoog word, te wees. Wanneer

‘n mens deeglik met die kostestrukture van jou boerdery vertroud

is, sal dit makliker wees om te beplan as dit by die strategie kom.

Wanneer die koste verbonde aan die strategie bereken word, kan

vasgestel word wat die minimumprys moet wees om seker te maak

dat die strategie winsgewend is. Terwyl die strategie geëvalueer

word, moet die nodige en relevante markinligting daarmee saam

oorweeg word.

Die vertroudheid met die kostestrukture van die plaas sal grootliks

tot meer objektiewe besluitneming bydra, omdat beter besluite

geneem kan word indien die mark teen sekere prysvlakke sou

verhandel.

Hou die strategieë so eenvoudig moontlik

Alhoewel ‘n groot verskeidenheid strategieë oorweeg kan word

en ‘n groot aantal verskillende alternatiewe in kombinasie met

mekaar gebruik kan word, is dit belangrik om die strategie wat

gebruik word so eenvoudig as moontlik te hou.

Besonder ingewikkelde strategieë kan in diepte kennis van die

markte en die tegniese aspekte van die werking daarvan vereis ten

einde werklik te verstaan hoe dit werk. Daar is wel goeie, eenvoudi-

ge strategieë wat suksesvol gebruik kan word – waarvan ‘n paar in

die reeks bespreek is.

Die strategie wat oorweeg word, moet ook deeglik met die

graanhandelaar bespreek word om te verseker dat almal verstaan

wat die mikpunt van die strategie is en wat die moontlike wins of

verlies verbonde aan die strategie kan wees.

Ten slotte

Iets wat in gedagte gehou moet word wanneer besluite rakende

spesifieke bemarkingstrategieë geneem word, is dat die risiko

verbonde aan die strategie wat gebruik word, van kardinale

belang is.

Die eerste oorweging vir ‘n bemarkingstrategie moet wees om

‘n beter prys vir die geproduseerde produk te realiseer – met die

laagste moontlike risiko daaraan verbonde. Produsente moet die

marksituasie in geheel in ag neem en veral klem lê op die relevante

fundamentele faktore wat markpryse bepaal.

Goeie bemarkingsplanne is ook van kardinale belang. Bemarkings­

planne met realistiese doelwitte, wat ‘n bydrae sal lewer om

besluitneming te vergemaklik en wat die emosie grootliks daaruit

haal, kan maak dat dit wenplanne is.

Graan SA/Sasol fotokompetisie

– Jan Schoonraad 2017