Background Image
Previous Page  40 / 116 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 40 / 116 Next Page
Page Background

SAADMAATSKAPPYE

VERTEL HOE HULLE

DIT AANPAK

FOKUS

Saad

Spesiale

Maart 2017

38

Strategieë vir

saadvermeerdering só bepaal

W

atter persentasie van saadvermeerdering geskied

plaaslik en hoeveel in die buiteland en hoe bepaal maat-

skappye die hoeveelheid saad wat vermeerder moet

word en hoeveel van watter kultivar?

Uit die

SA Graan/Grain

-redaksie se skakeling met produsente is

daar dikwels heelwat vrae oor die beskikbaarheid van saad – en

meer spesifiek saad van sekere gewilde kultivars. Ons het die

saadmaatskappye hieroor genader en aan hulle die geleentheid

gebied om te deel wat hul saadvermeerderingsbeleid is.

Almal is dit eens: Buiten dat die verkoops- en bemarkingspanne

van die onderskeie saadmaatskappye hul ore op die grond en

vingers op die pols moet hou om te bepaal wat in aanvraag is,

word markaandeel en historiese verkope ook in ag geneem. Besluite

word nie in isolasie of sonder deeglike beplanning gedoen nie.

Nuwe, verbeterde kultivars word ook deurlopend geëvalueer en aan

die mark bekendgestel.

Me Magda du Toit, korporatiewe betrokkenheids- en kommunikasie-

bestuurder van Monsanto, vat dit mooi saam: “Maatskappye doen

alles in hul vermoë om saadproduksie en saadbeskikbaarheid opti-

maal te beplan, maar dit bly steeds ‘n lewende organisme binne die

natuur waarmee gewerk word.

Hoewel soveel as moontlik van die prosesse presies beplan en onder

beheerde omstandighede gedoen word, bestaan die moontlikheid

altyd dat die natuur kan ingryp en een of ander van die prosesse kan

beïnvloed.”

Agricol

– mnr Erus Hefer (operasionele direkteur)

Agricol se plantsaadreeks bestaan uit een- en meerjarige somer-

grasse en wintergrasse, grasperkgrasse, peul-, wortel-, dekgewasse

en ’n wye reeks akkerbougewasse. In totaliteit bemark die maat-

skappy ongeveer 300 variëteite van verskillende gewasse, waarvan

80% plaaslik geproduseer word en die res ingevoer word.

Behoefte per kultivar word bepaal deur aanvraag, want Agricol se

bemarkingspan is in kontak met produsente. By die maatskappy

geniet navorsing en produkontwikkeling voorrang en daarom is

ons leuse in lyn met ons strategie, naamlik “new-to-the-market

products are the fuel of corporate longevity”.

Nuwe plaaslike en buitelandse saadbronne word voortdurend teen-

oor bestaande wennervariëteite geëvalueer en indien die voordele

van die nuwe variëteit bewys word, sal die kultivar geregistreer

word en verder in plaaslike statistiese en strookproewe op ‘n breër

platform teenoor bestaande produkte in die mark geëvalueer word.

Nuwe variëteite sal dus op grond van prestasie saam met staat-

makervariëteite deur Agricol se bemarkingspan aan produsente

voorgelê word. Sodoende bepaal die produsent na gelang van

prestasie, die daaropvolgende jare se behoefte en só word die

produksiehoeveelhede bepaal.

Met die wisselvallige en swak rand/dollar-wisselkoersverhouding,

is dit uit die aard van die saak voordelig om soveel as moontlik

produksie plaaslik te kontrakteer, maar vir sommige gewasse is dit

ongelukkig nie moontlik nie. Voorbeelde is Rhodesgras en meer-

jarige raaigras – wat ‘n spesifieke klimaat vereis om goeie saad-

produksie te realiseer.

DuPont Pioneer

– mnr Du Preez Kritzinger (bemarkingsbestuurder)

DuPont Pioneer investeer elke jaar beduidend in produksiehulp-

bronne en infrastruktuur, wat die maatskappy in staat stel om die

oorgrote meerderheid van sy saad in Suid-Afrika te produseer. Die

maatskappy gebruik egter sy globale saadproduksievoetspoor om

buite seisoen-produksie in ander dele van die wêreld te benut in

gevalle waar die mark in Suid-Afrika tussen die geel- en witmielie-

mark wissel. Dit stel ons in staat om ons produsente se behoeftes in

‘n veranderende omgewing te diens.

Ons proses rakende die beplanning van saadproduksie begin by

die behoeftes van produsente. Die landboukundiges werk nou

saam met produsente om behoefteseine te ontvang oor volumes

wat in die volgende seisoen geproduseer sal word. Daarby word

die volume per baster deur proefresultate wat ons met produsente

deel, bepaal en die produsent se ervaring met Pioneer se produkte

op hul kommersiële hektare, word ook in ag geneem.

Die maatskappy se beleggings ondersteun plaaslike saadproduk-

sie, verhoog die mededingendheid van die mieliebedryf en

promoveer die groei in die produktiwiteit en effektiwiteit van

saadproduksie in Suid-Afrika.

Klein Karoo Saadbemarking

– mnr Willem Engelbrecht (kommersiële bestuurder:

Agronomies)

Mielie- en sojaboonsaad word in geheel plaaslik geproduseer en

verwerk in ons saadfabrieke op Brits en Bethal. Sorghumsaad en

‘n gedeelte van Klein Karoo se sonneblomsaad word ingevoer.

Die behoeftebepaling ten opsigte van hoeveel en watter kultivar

geproduseer moet word, is ‘n ingewikkelde proses. Die volgende

faktore word in ag geneem:

Die totale grootte van die mark vir die produk: Wit-, geel-,

konvensionele -, Bt-, RR- of BR-kultivar.

Markaandeel en dekking van die mark.

Historiese verkope van die produk.

Die prestasie van die produk die afgelope jaar in proewe en

kommersieel. (Is kliënte tevrede met die kultivar se prestasie en

is daar ‘n groter aanvraag vir die produk in die komende jaar?)

Beplande volumeverkope vir die komende jaar.

Ouderdom van die produk. Is dit ‘n nuwe, groeiende produk of is

dit ‘n produk waarvan die aanvraag afneem?

Daar word ook beplan om ‘n sekere persentasie oor te dra na

die volgende jaar – sodat indien dit ‘n droë jaar is en produksie

laer is of hael aanplantings vernietig, die maatskappy steeds sy

kliënte van saad kan voorsien.

ESTIE DE VILLIERS,

redakteur:

SA Graan/Grain

SA Graan/Grain-ondersoek