!!#
"
!!#
!
Hier is ‘n riglyn van hoe vasgestel kan word of die trekker tot imple-
ment aanpassing korrek is:
Steek die implement effens dieper in die grond in terwyl jy
werk en let op wat gebeur met die wielglip.
As die wielglip nie opmerklik toeneem nie, beteken dit dat ’n
groter implement agter die trekker oorweeg kan word. As die
trekker begin ingrawe in die grond, is die implement waarskynlik
reg aangepas by die trekker.
Dit impliseer dat die implement die trekkertraksie reeds tot baie
na aan die optimum punt belas het.
Tesame hiermee kan die optimale enjinwerkpunt ook geëvalueer
word:
Steek weer die implement effens dieper in soos vir die traksie-
toets en let nou op wat gebeur met die enjinspoed.
Indien die enjinspoed nie opmerklik verander nie, beteken dit
dat die enjin nog baie reserwes het. Die enjin kan dus swaarder
belas word deur na ‘n hoër rat oor te skakel.
Daarenteen, as die enjinspoed opmerklik daal wanneer die
implement effens dieper ingesteek word, beteken dit dat die
enjinreserwes in terme van wringkrag nou uitgeput raak. Voor-
dat die implement dieper ingesteek is, het die enjin dus reeds
naby hierdie draaipunt gewerk en was die enjinvermoeë reeds
optimaal benut.
Met die uitvoer van albei hierdie toetse is optimum enjinwerkver-
rigting en optimum traksie gelyktydig aangespreek en die trekker sal
nou teen sy optimum werkverrigting werk.
Indien die trekker en implement die korrekte grootte kombinasie is
en die trekkerenjin se kapasiteit optimaal benut word en daarmee
saam die trekker optimaal werk ten opsigte van trekkragdrywing
en wielglip, sal die werkspoed in ha/uur optimaal wees en daar-
mee saam ook die spesifieke brandstofverbruik in liter/kW/uur laag
wees, wat kostebesparend vir die produsent sal wees.
Die trekker word dan ook optimaal benut ten opsigte van enjin-
kapasiteit, implementgrootte en werkspoed vir ‘n sekere bewerking
en grondtipe.
Vir meer inligting kan Johan van Biljon gekontak word
by 012 842 4000.