Background Image
Previous Page  45 / 116 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 45 / 116 Next Page
Page Background

Die enjin kan nou behoorlik belas word met gevolglike verbeterde

spesifieke brandstofverbruik. Van die moderne trekkers met gere-

kenariseerde ratkasbeheerstelsels doen hierdie aanpassings outo-

maties.

Wanneer die enjin behoorlik belas is, moet daar verder verseker

word dat die energie wat deur die enjin opgewek word, so doeltref-

fend as moontlik na die implement oorgedra word en hier is opti-

mum traksie van belang. Dit gebeur via die bande se greep op die

grond wat bepaal word deur wielglip, wat rolweerstand insluit.

Die regte banddruk en wielbelading speel ‘n groot rol om optimum

traksie se bewerkstellig en sal verskil van trekkergrootte asook

bandgrootte. Dit is belangrik om die aanbevelings van die trekker- of

bandevervaardiger te raadpleeg.

As ‘n trekker oor sagte grond beweeg, trap die trekker se

bande diep in die grond in, met ‘n gevolglike verdigting van grond

onder die trekker se wiele. Die glip van die wiele veroorsaak dat

gronddeeltjies onderling herrangskik word om sodoende die

grondstruktuur te versterk ten einde die verlangde skuifkrag wat

nodig is vir die trekkrag, te voorsien.

Rolweerstand verwys weer na die grond wat voor die wiele opge-

hoop is na die insakking. Die wiele loop dus heeltyd opdraand teen

die grondwal uit, wat ekstra energie-inset vereis.

Wielglip is nodig om veral in los grond trekkrag te kan ontwik-

kel. Te veel wielglip is egter ‘n vermorsing van energie en ook

brandstof. Indien wielglip te hoog is, kan dit ook rolweerstand

verhoog omdat die bande dieper spore trap en sodoende ook be-

skikbare enjindrywing vermors.

Op ferm grond word daar egter minder wielglip benodig en vind daar

ook minder rolweerstand plaas. Die resultaat is minder vermorsing

van energie en sodoende beter trekkrag.

Dit is belangrik dat die produsent, ten einde optimum werkverrig-

ting te verkry, moet bepaal wat die optimum wielglip is wat be-

nodig word. Dit beteken dat die optimum wielglip verkry word by die

optimum werkverrigtingspunt.

Maksimum spesifieke

brandstofdoeltreffendheid

word verkry wanneer ‘n enjin

baie na aan sy maksimum

wringkrag werk.