Background Image
Previous Page  42 / 84 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 42 / 84 Next Page
Page Background

OP PLAASVLAK

Die dieselprys, -heffings

en -korting onder die loep

CORNÉ LOUW,

senior ekonoom: Bedryfsdienste, Graan SA

INSET

-oorsig

d

iesel maak ongeveer 12% van ‘n graan- en oliesade-

produsent se lopende produksiekoste uit. Die groot-

handelsprys van diesel in Maart vanjaar het op

R9,58/liter gestaan – 4,2% laer as die R10/liter van

verlede jaar dieselfde tyd.

Van hierdie dieselprys bestaan 55% uit heffings en belastings

terwyl slegs 45% uit die werklike brandstofkoste (invoerpariteit

van diesel) bestaan. Die grootste gedeelte (74%) van die heffings

en belasting bestaan uit die algemene brandstofbelasting en die

Padongeluksfondsheffing.

Plaaslike brandstofpryse word gereguleer.

Grafiek 1

toon die same-

stelling van die groothandelprys van diesel in Maart vanjaar. Die

Minister van Finansies het in sy begroting aangedui dat belasting op

diesel in April met ‘n verdere 30c/liter gaan styg.

Die dieselkorting vanaf April

Die dieselkorting waarvoor produsente kwalifiseer, bestaan uit

40% van die algemene brandstofbelasting en 100% van die Pad-

ongeluksfondsheffing. Vir Maart het die dieselkorting 26% van

die groothandelsprys van diesel uitgemaak. Die Minister van

Finansies het in Februarie vanjaar aangekondig dat die algemene

brandstofbelasting op 6 April vanjaar met 30c/liter gaan toeneem.

Dit bring mee dat die dieselkorting op 6 April vanaf 250c/liter na

262c/liter gaan toeneem – vir 80% van regmatige gebruik.

Grafiek 2

toon hoe die dieselkorting oor tyd toegeneem het.

Verantwoordelikheid

Die verhoging in die dieselkorting gaan met meer verantwoordelik-

heid gepaard. Uit die artikel is dit duidelik dat ondanks die feit

dat heffings en belastings skerp toeneem, die dieselkorting ‘n

noemenswaardige deel daarvan uitmaak. Dit alles spel uit dat ons

in die landboubedryf die dieselkorting met die nodige omsigtig-

heid moet hanteer en ten alle tye moet beskerm – dit is een van die

min voordele wat ons wel ontvang.

Wenke vir dieselkorting

Eis die dieselkorting op grond van verbruik en nie op aankope nie.

Hou volledig boek van dieselgebruik op die plaas (vanaf die hoof-

verspreidingspunte):

Datum diesel ingegooi.

Hoeveelheid diesel ingegooi.

Beskrywing van voertuig.

Rede waarvoor diesel aangewend is.

Neem kennis dat daar nog vir die finale logboeke van die Suid-

Afrikaanse Inkomstediens (SAID) gewag word, wat die bogemelde

inligtingbehoefte kan verander.

Grafiek 1: Samestelling van die groothandelsprys van diesel in Maart 2016.

Grafiek 2: Dieselkorting.

Vir meer inligting oor die hantering

van die dieselkorting skandeer dié

QR-kode. Dit is verder belangrik

dat produsente kennis neem van

die aktiwiteite wat kwalifiseer vir

die dieselkorting (Skedule 6 deel 3).

April 2016

40