55
www.nampo.co.zaGraan|Grain
A
s die grootste landbouskou in die Suidelike Halfrond
spreek dit vanself dat daar tydens NAMPO Oesdag
voorsiening getref moet word vir al die kommunika-
sie- en inligtingstegnologie- (IT-)behoeftes wat só ’n
groot skou benodig. In dié verband gaan die IT-maat-
skappy, Hambisana, net soos die vorige jaar, op hulle
bekwame manier goed moet bontstaan om die kommunikasie-
kanale oop te hou.
Hambisana beteken “loop saam” in Zoeloe. Volgens
mnr Quintin Fourie, senior bedieneringenieur (
server engineer
),
heers daar nog altyd op eg boerewyse, goeie onderlinge span
werk in Hambisana, asook met Graan SA. Die maatskappy is nie
net verantwoordelik vir NAMPO nie, maar ook vir Graan SA se al-
gehele IT-infrastruktuur. Hulle sien onder meer om na die internet
dienste, telefone, sekuriteit en netwerke by die hoofkantoor in
Pretoria sowel as by al die ander takke regoor die land.
Vesel- en draadlose konneksies
Die maatskappy se primêre doel tydens die NAMPO Oesdag is
om die netwerk te ondersteun en vir al die verskillende partye be-
troubare internet-, bediener- en netwerktoegang te gee. Hierdie
netwerk bestaan uit vesel- en draadlose konneksies en word onder
meer deur al die toegangshekke, media, sosiale media, televisie-
uitsendings, Graan SA-personeel en -dagbestuur asook belangrike
besoekers (BBP’s) gebruik.
Voorbereiding vir NAMPO begin ongeveer twee maande
voor die skou deur met uitstallers oorleg te pleeg ten opsigte van
die beskikbare dienste. ’n Maand voor die Oesdag word daar ’n
besoek aan NAMPO Park gebring om met voorbereiding van die
netwerk te begin en seker te maak dit is stabiel en in ’n goeie wer
kende toestand. Daar word dan ook ’n behoeftebepaling gemaak
van enige addisionele toerusting wat moontlik benodig mag word.
Vier dae voor die Oesdag begin, word finale toetse gedoen.
Daar is egter slegs beperkte Wi-Fi beskikbaar vir onder-
steunende personeel wat op die terrein werk, vir sekere uitstallers en
vir BBP’s. Hambisana beoog egter om die toekomstige uitbreiding
van hierdie diens vir gebruik deur die publiek te ondersoek.
Tydens NAMPO sal ’n hoogsbekwame span persone deurgaans
en op enige gegewe oomblik teenwoordig wees om te sorg dat
kommunikasie sonder ’n kinkel in die kabel kan geskied. Quintin, wat
as spanleier sal optree, is primêr in beheer van beide Graan SA en
meer spesifiek die NAMPO Oesdag se IT. Hy is uiters vertroud met
die NAMPO-omgewing en was van die begin af betrokke by die in-
frastruktuur en netwerkuitleg. Hy word bygestaan deur mnre Branden
Venter as netwerkspesialis, terwyl Anton Smith en Marno Louw sal
omsien na die projek se operasionele bestuur op die terrein.
“Daar is heelwat uitdagings waarvoor ons moet voorberei.
Ons werk ongelukkig met hardeware en baie faktore kan maak
dat hardeware misluk. Weens die feit dat NAMPO Park in die plat-
teland is, speel krag, beskikbaarheid van bandwydte en algemene
verkeer op die terrein altyd ’n rol. Dit skep lekker uitdagings om ons
span besig te hou tydens die Oesdag,” sê Marno.
“Hoewel verlede jaar se skou vir ons ’n reusesukses was, het ons
steeds heelwat geleer en is ek oortuig daarvan dat ons hierdie jaar
selfs beter voorberei sal wees. In IT moet daar altyd ’n plan B wees om
die wa deur die drif te trek. Dit is definitief nie onderhandelbaar nie.”
So ervaar IT-manne NAMPO
“Dit is nie aldag dat diegene wat gewoond is om hulle daag-
likse brood in ’n inligtingstegnologiekantoor agter ’n rekenaar
te verdien, dit kan doen in die omgewing van die heerlike reuk
van braaivleisvure en die opwinding van gesellige skougan
gers nie.” Só sê Quintin Fourie oor die eerste NAMPO Oesdag
wat die maatskappy verlede jaar hanteer het.
“Tydens die NAMPOOesdag was daar ook gulde geleent
heid om Graan SA-lede, vir wie die maatskappy indirek van
diens is met hul verskaffing van IT-dienste aan Graan SA, te ont-
moet. Produsente het nie gehuiwer om sommer persoonlik by
ons kers op te steek ten opsigte van internetopvangsprobleme,
internetprotokolkameras en telefone op hulle plase nie. Dit is
lekker om te hoor hoe die landbou-industrieë daarna streef
om die tegnologie, waarmee ons op ’n daaglikse basis werk,
daadwerklik te implementeer.”
Volgens Marno Louw het hy die werksomgewing by
NAMPO baie positief ervaar. “Wanneer jy jou hande vol het
om goeie kommunikasie op die sisteme te verseker, is die
gevoel van welwillendheid en goeie samewerking asook die
goeie skoot humor wat daarmee gepaard gaan, ’n unieke
belewenis. Met die saamkuier om die kampvure in die aand
en die lang stories en grappe wat vertel is, kon ’n mens ook
nie anders as om bevoorreg te voel om deel van dié NAMPO-
kameraadskap te wees nie.”
“Tydens NAMPO het ek ook weer eens ervaar dat ons
produsente van die beste in die wêreld is wanneer dit kom by
die aanwending van tegnologie in hulle landboupraktyke.
Daar was groot belangstelling in wat ons as Hambisana doen
en hoe dit toegepas kan word in die produsent se eie omge
wing,” sê Marno.
Branden Venter, wat verlede jaar ook by die Oesdag
betrokke was, sê dat dit vir hom ’n riem onder die hart is om
te sien wat kan gebeur wanneer die landbougemeenskap
hande vat en ’n tentoonstelling van dié skaal ’n reusesukses
maak. “Vanaf bobaaspannekoekbaksters tot groot bekende
maatskappye in die bedryf snoer kragte saam en laat die
dinge gebeur. Dit is vir my ’n voorreg om by NAMPO betrokke
te wees.”
SA Graan
/
Grain
redaksiespan
Kommunikasiekanale
by NAMPO sal ononderbroke gons
AKTUEEL
P
2019