PANNAR behaal seisoen vir seisoen topresultate in
die nasionale sojaboonproewe. ’n Veelsydige pakket
van verskillende groeiseisoenklasse bied doeltreffende
risikobestuur waarop jy kan reken.
Sojabonemet
’
n bewese
suksesrekord.
2015/SOY/A/15
® Geregistreerde handelsmerke van PANNAR BPK, © 2014 PANNAR BPK
Saam boer ons
vir die toekoms
™
www.pannar.com infoserve@pannar.co.zaULTRAMODERNE
NAVORSING
GEWASVOORSORG
PRESISIE-
BEPLANNING
GEWASBESKERMINGS-
BESTUURSPRAKTYKE
“
Was dit dus nie vir die
verswakking in die wissel-
koers en stygings in belas-
tings en heffings nie, kon
die dieselprys meer as
40% laer gewees het as
‘n jaar gelede.
“
71
toegeskryf word aan dalings in internasionale dieselpryse – die ru-
olieprys het self met 8,5% vanaf Junie tot Julie tot dusver gedaal.
In die medium termyn moet die volgende in ag geneem word om
brandstofprysbewegings te antisipeer:
Ruolie
Aan die vraagkant – China se ekonomiese groei neem af. Dit kan
‘n impak hê op die vraag na ruolie wat pryse kan laag hou.
Aan die aanbodkant – daar is heelwat moontlikhede dat die
voorraad en produksie van ruolie kan toeneem, veral vanuit Iran.
Dit kan pryse verder onder druk plaas.
Skaliegasontwikkeling in die VSA hou ook pryse onder druk.
Rand/dollar-wisselkoers
Wanneer na die wêreldekonomieë sowel as die plaaslike
ekonomie gekyk word, gaan beleggers eerder in ontwikkelde
lande belê, wat ons plaaslike geldeenheid kan laat verswak.
Meeste finansiële instellings projekteer ook eerder ‘n swakker
rand na die einde van die jaar toe, as ‘n sterker een. ‘n Swakker
rand maak invoere (soos brandstof) duurder vir die plaaslike
verbruiker.
In die medium termyn kan die positiewe impak wat potensiële
laer ruoliepryse op plaaslike brandstofpryse kan hê, dus deur ‘n
potensiële swakker rand, uitgekanselleer word.
Die dieselkorting waarvoor produsente
kwalifiseer
Op 1 April 2015 het die algemene brandstofheffing met
30,5 sent/liter en die Padongelukkefondsheffing met 50 sent/
liter toegeneem. Dit het meegebring dat die dieselkorting vanaf
188 sent/liter na 250 sent/liter toegeneem het – vir 80% van die
regmatige gebruik.
Tesourie het ook in die vooruitsig gestel dat die dieselkorting in die
nabye toekoms (April 2016) los van die BTW-stelsel hanteer gaan
word. Daar is ook voorstelle deur die Minister van Finansies dat
die korting op die algemene brandstofheffing vir sekere bedrywe
verminder moet word. Wees verseker dat Graan SA (tesame met
Agri SA) reeds hieroor met die Suid-Afrikaanse Inkomstediens
(SAID) en Tesourie in gesprek is.
Die SAID het in Julie kommentaar aangevra op hul voorgestelde
diesellogboeke wat bygehou moet word om vir die dieselkorting te
kwalifiseer. Daar is weer eens inligting wat die SAID wil hê byge-
hou moet word, wat prakties onmoontlik gaan wees om te doen.
Graan SA lewer kommentaar hierop en vergader eersdaags met die
SAID hieroor.
Vir nou moet produsente ten minste van die volgende boekhou
(vanaf die hoofverspreidingspunte):
Datum waarop diesel ingegooi is.
Hoeveelheid diesel wat ingegooi is.
Beskrywing van voertuig.
Die rede waarvoor diesel aangewend is.