DIE
GRAAN- EN OLIESADEBEDRYF
VAN SUID-AFRIKA – ‘N REIS DEUR TYD
ႃႂ
Stasie
Kapasiteit (ton) Stasie
Kapasiteit (ton)
Frankfort
5 800
Ficksburg
2 600
Heilbron
5 800
Middelburg
2 600
Klerksdorp
5 800
Makokskraal
2 600
Reitz
5 800
Moorreesburg
2 600
Bethal
4 800
Potchefstroom
2 600
Bethlehem
4 800
Leslie
2 600
Kroonstad
4 800
Pienaarsrivier
2 200
Bothaville
4 800
Ventersburg
1 800
Kinross
4 800
Kaallaagte
1 800
Senekal
4 800
Koster
1 800
Rendezvous
4 800
Leeudoringstad
1 800
Lindley
4 800
Makwassie
1 800
Balfour
3 000
Val
1 800
Clocolan
3 000
Westminster
1 800
Ventersdorp
3 000
Davel
1 800
Vermaas
3 000
Standerton
1 800
Vrede
3 000
Settlers
1 750
Coligny
2 600
Die SAS&H het ook begin met die oprigting van silo’s langs spoorwegroetes en
teen 1924 was die volgende binnelandse silo’s (waarna in die algemeen as die
Spoorwegsilo’s en later as die B-silo’s verwys is) reeds opgerig, met ’n totale op-
bergingskapasiteit van 101 850 ton:
IN 1925 BERIG CJ BOSMAN IN
SUID-AFRIKAANSE GESAAIDES
SOOS VOLG:
“Die Goewerment het graansuiers opgerig in Durban en
Kaapstad en sowat ’n dertigtal plekke in die vernaamste
mieliestreke van die Unie. Nou is daar groot besuiniging in die
hantering van die oes; sakke word grootliks mee weg gedoen;
vermorsing is afgebring tot op ’n minimum; die industrie
het ’n groot stoot vorentoe gekry; dit word verwag dat die
verbouer sal ’n groter gedeelte van die winste kry; koop
en verkoop is vergemaklik; die uitvoerhandel kan
beter gereguleer word en die industrie is op
’n beter voet geplaas.”
Hierdie silo’s het slegs graan ontvang, gegradeer, geweeg, skoongemaak en opge-
berg en het nie self in graan handelgedryf nie.
Aanvanklik is graan hoofsaaklik in sakke, maar ook tot ’n mate in losmaat by die si-
lo’s ingelewer. Die wyse waarop die graan in silo’s bestuur is, het verskeie voordele
ingehou, waaronder sekerheid ten opsigte van graad en massa, die moontlikheid
van sekerheidstelling deur middel van graanbewyse en ’n vermindering van die
risiko van verliese tydens die laaiproses.