Previous Page  51 / 92 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 / 92 Next Page
Page Background

49

November 2018

Hierdie toer word vir Januarie volgende

jaar en weer in Februarie beplan. Ons

begin die Sondagaand by Moolmanshoek

– redelik naby aan die grens. Dié

Maandag gaan ons oor die grens en ry

die Motengpas op, verby Afriski en die

Letsengmyn, waarna ons van die teerpad

afdraai na die nuwe Polihalidam, wat nog

in die beginstadium is, ry en dan verder

met ’n klein bergpaadjie tot by Katzedam,

waar ons die tweede aand oornag.

Dinsdagoggend gaan ons met ’n boot op

die Katzedam ry en hulle kwekery besoek,

waar jy die nasionale plant van Lesotho

kan koop. Daarvandaan gaan ons tot by

Thaba Tseka, waar ons in die hotel oorbly

en Woensdag deur die klomp passe tot

by Qachasnek, waar ons vir twee aande

in die hotel oorbly. Donderdag gaan ons

na die Sehlabathebe-reservaat, wat ’n

ongelooflike uitsig het, en dan kom ons

met ’n klomp ander passe terug.

Vrydag ry ons tot by die Maletsunyane-

waterval naby Semonkong, wat 192 m

ver val, en dan verder met afgeleë berg-

passies tot by die Mohalidam waar ons

in ‘n pragtige huisie of

lodge

bly. Saterdag

ry ons om die dam met die dam se privaat

pad en dan oor die God Help Me-pas

en die Blue Mountain-pas, asook die

Boesmanspas tot by Maseru, waar ons

na die Thaba Bosigo-museum kan kyk.

Ons gaan dan weer oor die grens en slaap

weer die aand by Moolmanshoek, voor

almal Sondag huis toe gaan. Die uitstap-

pie is 1 000 km lank en brandstof is beskik-

baar, waar nodig.

Besoek

www.4x4sport.co.za

of kontak

011 902 5066 vir meer inligting.

B

U

I

T

E

L

E

W

E

&

R

E

I

S

Kollig

Hoe om ’n

4x4 te koop

W

anneer ’n mens moet besluit

watter 4x4 om te koop, is daar

’n hele klomp aspekte wat jy in

ag moet neem. Daar is nie meer

’n ding soos ’n slegte 4x4 nie, maar wel van

die voertuie wat swak diens lewer, omdat

dit vir ’n doel aangewend is waarvoor dit nie

geskik is nie.

Dit is hiermee wat ons wil help. Die beste

is om eers jou behoefte te bepaal. Daar is

’n hele rits van verskillende 4x4-voertuie op

die mark – elk met ’n ander karakter en sy

eie sterk punte. Die beste is om die

verskillende voertuie in kategorieë in te

deel en dan jou behoefte te bepaal om

sodoende jou keuse te vergemaklik.

Dit gaan onmoontlik wees om elke model

op die mark te analiseer, maar ons sal die

basiese groeperings hier bespreek. Daar

is ’n groot gros handelsmerke en modelle,

maar jy kan self elkeen in sy eie kategorie

plaas.

Eerste kry ons die SUV, oftewel die

sportnutsvoertuig. Hulle het wel 4x4-

aandrywing, maar is nie vir harde 4x4-werk

gebou nie. Die 4x4 is meestal vir beter

padhouvermoë – veral op grondpad – om

ons swak paaie beter te hanteer, of hulle is

bedoel vir die sneeu en yspaaie van Europa.

Die groot tekortkoming van hierdie groep

is veral dat hulle nie laestrek het nie en

meestal ook nie genoeg grondvryhoogte

het nie. In hierdie kategorie het ons modelle

soos die Toyota RAV4, die Mercedes ML-

reeks en vele meer.

Daar is dan ook die groepie kleiner 4x4-

voertuie met laestrek en uitstekende 4x4-

vermoëns. Dit is die klas waarin die Suzuki

Jimny val.

Dan is daar die groter 4x4-stasiewaens soos

die Toyota Fortuner, Nissan Pathfinder,

Pajero Sport en hulle maters. Hierdie

voertuie het 4x4, maar is ook geskik as ’n

familiemotor.

Die hardebaardgesinsmotor het alles wat

nodig is vir ’n harde 4x4-uitstappie, maar

is ook luuks en effens aan die duur kant.

Die Toyota Land Cruiser 200 en die Nissan

Patrol val in dié groep.

Nou gaan ons na die bakkies en harder

werkers toe. Ons kry ’n enkelkajuit 4x4, wat

deur produsente en maatskappye gekoop

word om te werk. Voorbeelde is die Isuzu,

Hilux, Mazda Bt 50 en vele meer.

Die harde werkers, soos die Land Cruiser-

bakkies, word vir harde werk, sleep en lang

toere gebruik.

Nou moet jy jouself afvra wat jy met die

4x4 wil doen. Wil jy dit as gesinsvoertuig

gebruik, wil jy swaar vragte laai, wil jy

duikbottels saamry of net speel – of sommer

net op die plaas rondry? Dan soek jy die

voertuig in daardie spesifieke kategorie.

Maar: Daar is ’n magdom goed wat jy

in aanmerking moet neem voor jy finaal

besluit. Gaan ek petrol of diesel koop? As

jy nie gereeld ry nie en die voertuig nogal

lank wil hou, werk petrol beter, omdat

onderhoud, wanneer hy oud word, nie so

duur is nie. As jy egter ver en gereeld ry,

is die brandstofverbruik van die diesel-

modelle meer geskik.

Nou moet jy kyk of daar ’n handelaar binne

trefafstand van jou af is. Jy wil nie 400 km

ry om die voertuig te laat diens nie. Stel

ook vas waarmee die ander mense in jou

omgewing ry en of hulle tevrede is. Stel vas

wat die dienste kos, hoe lank die waarborg

is en hoe die inruilpryse verskil. Jy wil nie

verplig wees om weer dieselfde model te

koop net omdat niemand anders die ou een

wil inruil nie.

Wees versigtig wanneer jy raad vra.

Niemand is negatief oor die voertuig wat

hy gekoop het nie en sal ander mense altyd

probeer oortuig om dieselfde te koop. Pas

ook op vir ’n effektiewe verkoopsman wat

alle onnodige ekstras aan jou gaan probeer

verkoop omdat hy kommissie daarop kry.

Die laaste uiters belangrike aspek is:

Moenie ’n voertuig koop net omdat hy in jou

begroting val nie. Koop dié een wat in jou

kategorie val en wat jou werk kan doen – al

moet jy ’n tweedehandse een koop.

FRANCOIS ROSSOUW,

4x4SPORT