SA Graan Augustus 2014 - page 66

Augustus 2014
64
Graanbemarking dieper bekyk
G
raanbemarkingword elke jaar hewig beïnvloed deurmark-
en weersomstandighede en dit maak dit essensieel vir
produsenteomhulself tebeskerm teenmarkbewegings en
ook steeds hullewinste teoptimaliseer.
Elke seisoen is uniek met baie veranderlikes en dus benodig elke
produsent ‘n aanpasbare bemarkingstrategie. Dié strategie moet
aangepas kanwordomdieprodusent diebeste tebeskermdeur die
seisoen. Indien die produsent niks doen nie, is hy totaal afhanklik
van wat die mark doen, maar as die produsent ‘n sinvolle bemar-
kingsplan volg, beskerm hy hom op só ‘nwyse dat dit die beste vir
hom inhou inmeeste kondisies.
Daar word somtyds aanbeveel om die oes in dele te verdeel en dit
dan in verskillende stadiums te bemark. Deur een derde van die
oes in November, een derde in Maart en dan een derde ná oestyd
te bemark, kan daar op hierdie wyse ‘n aanpasbare strategie
gevolgwordwat die verandering in kondisies deur die seisoen in ag
kanneem.
Produsente wat finansieel gesond is, kan hulle mielies doodeen-
voudig hou tot Maart die volgende jaar en geleenthede benut soos
wat hierdie jaar die geval was. Dit is egter nie vir alle produsente
moontlik nie en produsente is soms gedwing ommielies onmiddel-
lik ná strooptyd te verkoop. In dié geval is ons ondervinding om die
beste temaak van kondisies tydens die voorstroopperiode.
Wat hier vanbelang is, isomnet tebeginmet diegraanbemarkingen
dan te sienhoedie seisoen vorder asook diemarkpryse.
Deur sy insetkostesogouasmoontlik tebeskerm, haal dieprodusent
ongelooflik baie druk van homself af. Enige persoon neem beter
besluite as hy nie onder druk is nie.Wanneer die seisoen sy tweede
helfte bereik, is daar ‘n baie duideliker prentjie ten opsigte van die
reënval endieprysbewegings.
As die seisoen begin wys dat die prys gaan styg, kan gewag word
met graanbemarking. As dit begin reën en die pryse val, kan daar
meer verskans/verkoopword.
Uit die artikel wat in April vanjaar in
SA Graan/Grain
geplaas is
(
Kundigheid is nodig vir effektiewe graanbemarking
), is diewaardes
geneemwat in
Tabel 1
weergegeeword.
Indien geen graanbemarking gedoen word nie, is die inkomste
totaal afhanklik van die Safex-prys. Uit
Tabel 2
(waar geen bemar-
kingsplan gevolg word nie), kan ons die volgende sien: Die gelyk-
breekpunt van die produsent is op ‘n Safex-prys van R2 100. Onder
dieprysword ‘n verlies gemaak enboR2 100word ‘nwins gemaak.
Gedurende Februarie was die prys van witmielies op die JSE vir
die Juliemaandkontrak R2 320/ton. Gedurende Februarie word ‘n
voorseisoenkontrak geteken vir 500 ton mielies teen ‘n prys van
R2 100 (ex-silo). Die totale inkomste hieruit verkry is R1 050 000.
Die inkomste verander nie soos die prys verander nie. Hiermee
saam, het die produsent 2 000 ton se 2 300 put opsies gekoop teen
‘npremie vanR180/ton.
Uit
Tabel 3
is dit duidelik dat diegelykbreekpunt nougeskuif het van
R2 100/ton na R1 900/ton en dat die waarde van die vaste kontrak
onveranderd bly op R1 050 000 oor die prysreeks, maar dat die
inkomste uit die koop van die put opsies toeneem hoe laer die prys
gaan. Dit is die doel van die put opsies: Dit beskerm die produsent
teen laer pryse.
OP PLAASVLAK
Graanbemarking / Put / Verskansing / Ex-silo
Bemarking
CHRISVENTER,
makelaar: JSEKommoditeite, BVG
SAGraan/
Sasol Nitro fotokompetisie
Elke seisoen is uniekmet baie veranderlikes endus benodig elkeprodusent ‘n aanpasbarebemarkingstrategie.
1...,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65 67,68,69,70,71,72,73,74,75,76,...124
Powered by FlippingBook